Ak má daňovník pochybnosti o správnosti vybratej dane, môže požiadať o vysvetlenie platiteľa dane (banku) do 12 kalendárnych mesiacov odo dňa, keď k vybratiu dane došlo.
V žiadosti uvedie dôvody preukazujúce jeho pochybnosti.
Platiteľ dane (banka) je povinný písomne oznámiť daňovníkovi požadované vysvetlenie do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti a v tej istej lehote prípadnú chybu opraviť.
Ak platiteľ dane nesplní túto povinnosť, daňovník je oprávnený podať sťažnosť správcovi dane do 60 dní odo dňa, keď mal platiteľ dane doručiť daňovníkovi písomné vysvetlenie a prípadnú chybu opraviť.
Ak po doručení písomného vysvetlenia platiteľa dane (banky) daňovník nesúhlasí s postupom platiteľa dane, môže podať sťažnosť na postup platiteľa dane (banky) správcovi dane, a to do 30 dní odo dňa doručenia písomného vysvetlenia platiteľa dane daňovníkovi.
Miestne príslušný správca dane platiteľa dane rozhodne o sťažnosti tak, že sťažnosti vyhovie v plnom rozsahu alebo vyhovie čiastočne a súčasne uloží platiteľovi dane povinnosť vykonať nápravu v určenej lehote, alebo sťažnosť zamietne.
Rozhodnutie o sťažnosti doručí správca dane daňovníkovi aj platiteľovi dane, pričom daňovník a platiteľ dane sa môžu proti nemu odvolať.